Bijzonder wonen
Bij Woonprojecten gaat het om het voorzien in huisvesting voor mensen met een multiproblematiek. Door te zorgen voor wonen en werk (dagbesteding) bij elkaar in een stabiele, betaalbare woning wordt aan cliënten rust en regelmaat geboden.

Wet Langdurige Zorg
Vaak hebben bewoners van de Paradijsvogelwoningen een Wlz-indicatie. Vandaar dat we hier aanvullende informatie over geven.
Eigen bijdrage
Wanneer je bewoner van de Paradijsvogelwoningen bent en je hebt een Wlz-indicatie, dan betaal je een eigen bijdrage aan het CAK. Deze is afhankelijk van je inkomen. Meer informatie hierover kun je vinden op www.hetcak.nl/rekenhulp
Aanvullende diensten
Soms hebben bewoners behoefte aan extra hulp of diensten. Dat is mogelijk. Hieronder vind je de tarievenlijst voor aanvullende diensten, per 1-8-2021.
Wat | Prijs |
Tuinonderhoud | € 15,- per persoon per uur |
Vervoer stad (niet noodzakelijk) | € 12,50 |
Huur duofiets | € 7,50 per uur |
Internet/ glasvezel | In overleg |
Boodschappenservice | Prijs nader te bepalen (in combinatie met anderen) |
Wachtlijst
Helaas zijn er maar een beperkt aantal woningen beschikbaar. Hierdoor is er een wachtlijst voor de Paradijsvogelwoningen. Aangezien moeilijk in te schatten is wanneer er een woning vrijkomt, kunnen we geen gemiddelde wachttijd geven. Bij vragen over de wachtlijst, kun je contact opnemen met het hoofdkantoor van Stichting Surplus: 053-2068200.
Klanttevredeheid
In 2022 is Surplus-breed een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Hierin zijn ook de bewoners van de Paradijsvogelwoningen meegenomen. De samenvatting van dit onderzoek is terug te vinden op de publicatie pagina.
Cliëntondersteuning
Soms kan het fijn zijn om hulp of advies te krijgen bij het aanvragen of organiseren van je zorg. Hier kan een cliëntondersteuner bij helpen. Cliëntondersteuning is gratis en onafhankelijk.
Een cliëntondersteuner helpt je je zorg goed te organiseren, bewuste keuzes te maken over je zorg, denkt met je mee en betrekt hierbij waar mogelijk je sociale omgeving en kent het zorgaanbod in je buurt. Een cliëntondersteuner kan je informatie, advies en ondersteuning geven doormiddel van advies over het zorgaanbod in de regio, zorgvormen, cliëntrechten en eventuele wachtlijsten. Deze persoon kan helpen met het vinden van een zorgaanbieder die bij jouw situatie past en met de invulling van je zorg. Ook kan worden bemiddeld tussen jou en je zorgaanbieder, kan je worden ondersteund bij klachten, geschillen, bezwaar en beroep en helpt je met het aanvragen van een herindicatie.
Een cliëntondersteuner is gratis en is er speciaal voor jouw belang. Voor meer informatie en het vinden van een ondersteuner kun je terecht op www.clientondersteuning.co.nl
Cliëntvertrouwenspersoon
We vinden het heel belangrijk dat iedereen op een goede, prettige manier met elkaar omgaat en dat onze bewoners zich goed voelen. Bij de cliëntvertrouwenspersoon kun je terecht als je hier toch een klacht over hebt, je je niet netjes behandeld voelt of contact wilt hebben over een belangrijke kwestie waar je eigenlijk niet over durft te praten.
Voor de bewoners van de Paradijsvogelwoningen is dit Ivo van Dongen, i.v.dongen@activa-international.nl